Porady prawne w Okręgowym Inspektoracie Pracy
Okręgowy Inspektorat Pracy udziela bezpłatnych porad prawnych z zakresu prawa pracy.
Telefoniczne porady prawne w Okręgu udzielane są:
w poniedziałek w godz. 10:00 – 18:00 (przerwa 14:00 - 15:30),
od wtorku do piątku w godz. 10:00 - 14:00,
pod numerami telefonów:
tel. 801 002 977 – dla osób dzwoniących z telefonów stacjonarnych,
tel. 459 599 033 – dla osób dzwoniących z telefonów komórkowych.
Aktualne pozostają porady prawne udzielane przez Centrum Poradnictwa PIP
od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 15:00:
tel. 801 002 006 - dla osób dzwoniących z telefonów stacjonarnych,
tel. 459 599 000 - dla osób dzwoniących z telefonów komórkowych.
Osobiste porady prawne w siedzibie Okręgowego Inspektoratu Pracy w Zielonej Górze,
ul. Dekoracyjna 8 udzielane są w pok. 201:
- w poniedziałek w godz. 8:00 – 18:00,
- od wtorku do piątku w godz. 8:00 – 15:00;
w Oddziale w Gorzowie Wlkp., ul. Mościckiego 6 (w pok. 14):
- od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 15:00.
Mając na uwadze konieczność ochrony przed zarażeniem wirusem SARS-CoV-2, ustala się następujące zasady dot. utrzymania reżimu sanitarnego podczas udzielania porad osobistych:
- Porady prawne udzielane są po wcześniejszym telefonicznym umówieniu i zarejestrowaniu osób zainteresowanych.
Ustalanie terminów odbywa się od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30
pod numerami telefonów:
- w siedzibie Okręgu w Zielonej Górze – tel. 68-451-39-00;
- w Oddziale w Gorzowie Wlkp. – tel. 95-722-32-96. - Obecność w Okręgu i oczekiwanie na poradę prosimy zgłosić w kancelarii OIP / sekretariacie Oddziału.
- Podczas przebywania na terenie obiektu interesanci zobowiązani są do zakrywania ust i nosa przy pomocy maski, maseczki.
- Przed wejściem do pomieszczenia, w którym udzielane są porady należy zdezynfekować dłonie.
- Interesant zobowiązany jest poddać się pomiarowi temperatury i wypełnić „Kwestionariusz oceny ryzyka epidemiologicznego”. Pomiaru temperatury dokonuje się przed wejściem do pomieszczenia porad. Wypełniony kwestionariusz odbiera pracownik udzielający porad.
- W pomieszczeniu wyznaczonym do obsługi porad nie może przebywać więcej niż jeden interesant.
- Czas udzielania porady nie powinien przekroczyć 15 minut.
- W przypadku odmowy wypełnienia kwestionariusza lub odpowiedzi twierdzącej na którekolwiek pytanie w kwestionariuszu, odmowy poddania się pomiarowi temperatury lub temperatury ciała powyżej 37,5ºC albo zewnętrznych oznak infekcji, interesant nie będzie mógł skorzystać z osobistych porad prawnych. W takiej sytuacji prosimy o skorzystanie z poradnictwa w formie zdalnej (pisemna, elektroniczna lub telefoniczna).
Na bieżąco obsługiwane są zapytania pisemne nadesłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną.
Pouczenie:
Zgodnie z art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
Oznacza to, że treść kierowanej do Państwowej Inspekcji Pracy korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:
1) osoby, od której pochodzi (jej imienia i nazwiska),
2) adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) tej osoby,
3) przedmiotu sprawy, której dotyczy.
Brak powyższych danych spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpoznania.